Månedens signing har spillet trommer på verdens største scener

Han spillede trommer for MØ, blev senere til School of X, og nu er Rasmus Littauer altså Månedens Signing hos Unlimited. Den nytænkende musiker er blevet signet til Sony Music, og vi har stillet ham 9 spørgsmål, så du kan lære ham lidt bedre at kende.

Tillykke med signingen! Hvordan fejrede du det?

Jeg tog i studiet med to af mine venner, hvor vi lavede en sang og hyggede os. Bagefter spiste vi på Restaurant Méléé på Frederiksberg, og det er jo bare virkelig godt.

Hvad er din guilty pleasure-sang?

Jeg tror ikke så meget på guilty pleasures. Det lyder lidt skamfuldt på en måde. Men jeg ved selvfølgelig godt, hvad I mener, hehe. Jeg elsker ‘Piece of Me’ med Britney Spears, men igen – det er fandme så godt, at det er svært at føle sig skamfuld over det.

Hvad ville du være, hvis du ikke var musiker?

Måske kok? Men jeg aner det faktisk ikke. Jeg har altid tænkt over, om der var noget andet, sådan en plan B-agtig ting, jeg kunne lave, men jeg ved det ikke. Engang var jeg virkelig meget på røven, og der ledte jeg dybt i mig selv og overvejede at starte på kokkeskole eller uddanne mig til psykoterapeut.

School Of X - Edi Cliff (UNLIMITED)

Hvad var den første sang du hørte, nogensinde?

“Is This Love” med Bob Marley and the Wailers.

Hvad står der i din rider?

Der står ikke noget vildt sindsoprivende. Men der står, at der skal være Perrier-danskvand. Det er bobler direkte fra kilden!

Hvem vil du gerne lave en sang med?

Little Simz.

School Of X - Edi Cliff (UNLIMITED)

Hvem er din yndlingsproducer?

Søren Buhl. Han har lavet mit seneste album og det kommende. Han er genial!

Hvordan ser din næste (første) musikvideo ud?

Noget med bevægelse, måske vandscooter eller helikopter, det håber jeg i hvert fald.

Hvad (og hvor) spiller du om 5 år?

Klaver, bedre end jeg gør nu. Jeg vil gerne øve mig rigtig meget, fordi jeg elsker at spille klaver, men jeg er ikke så god endnu. Ellers håber jeg at spille på nogle festivaler uden for Danmark, og jeg drømmer også om at spille på Roskilde Festival mange flere gange.

No items found.
Artiklen er bragt til dig i samarbejde med Casio G-SHOCK.
Asger Lorenzen
Editor In Cheif

Månedens signing har spillet trommer på verdens største scener

Han spillede trommer for MØ, blev senere til School of X, og nu er Rasmus Littauer altså Månedens Signing hos Unlimited. Den nytænkende musiker er blevet signet til Sony Music, og vi har stillet ham 9 spørgsmål, så du kan lære ham lidt bedre at kende.

Tillykke med signingen! Hvordan fejrede du det?

Jeg tog i studiet med to af mine venner, hvor vi lavede en sang og hyggede os. Bagefter spiste vi på Restaurant Méléé på Frederiksberg, og det er jo bare virkelig godt.

Hvad er din guilty pleasure-sang?

Jeg tror ikke så meget på guilty pleasures. Det lyder lidt skamfuldt på en måde. Men jeg ved selvfølgelig godt, hvad I mener, hehe. Jeg elsker ‘Piece of Me’ med Britney Spears, men igen – det er fandme så godt, at det er svært at føle sig skamfuld over det.

Hvad ville du være, hvis du ikke var musiker?

Måske kok? Men jeg aner det faktisk ikke. Jeg har altid tænkt over, om der var noget andet, sådan en plan B-agtig ting, jeg kunne lave, men jeg ved det ikke. Engang var jeg virkelig meget på røven, og der ledte jeg dybt i mig selv og overvejede at starte på kokkeskole eller uddanne mig til psykoterapeut.

School Of X - Edi Cliff (UNLIMITED)

Hvad var den første sang du hørte, nogensinde?

“Is This Love” med Bob Marley and the Wailers.

Hvad står der i din rider?

Der står ikke noget vildt sindsoprivende. Men der står, at der skal være Perrier-danskvand. Det er bobler direkte fra kilden!

Hvem vil du gerne lave en sang med?

Little Simz.

School Of X - Edi Cliff (UNLIMITED)

Hvem er din yndlingsproducer?

Søren Buhl. Han har lavet mit seneste album og det kommende. Han er genial!

Hvordan ser din næste (første) musikvideo ud?

Noget med bevægelse, måske vandscooter eller helikopter, det håber jeg i hvert fald.

Hvad (og hvor) spiller du om 5 år?

Klaver, bedre end jeg gør nu. Jeg vil gerne øve mig rigtig meget, fordi jeg elsker at spille klaver, men jeg er ikke så god endnu. Ellers håber jeg at spille på nogle festivaler uden for Danmark, og jeg drømmer også om at spille på Roskilde Festival mange flere gange.

Asger Lorenzen
Editor In Cheif

Månedens signing har spillet trommer på verdens største scener

Han spillede trommer for MØ, blev senere til School of X, og nu er Rasmus Littauer altså Månedens Signing hos Unlimited. Den nytænkende musiker er blevet signet til Sony Music, og vi har stillet ham 9 spørgsmål, så du kan lære ham lidt bedre at kende.

Tillykke med signingen! Hvordan fejrede du det?

Jeg tog i studiet med to af mine venner, hvor vi lavede en sang og hyggede os. Bagefter spiste vi på Restaurant Méléé på Frederiksberg, og det er jo bare virkelig godt.

Hvad er din guilty pleasure-sang?

Jeg tror ikke så meget på guilty pleasures. Det lyder lidt skamfuldt på en måde. Men jeg ved selvfølgelig godt, hvad I mener, hehe. Jeg elsker ‘Piece of Me’ med Britney Spears, men igen – det er fandme så godt, at det er svært at føle sig skamfuld over det.

Hvad ville du være, hvis du ikke var musiker?

Måske kok? Men jeg aner det faktisk ikke. Jeg har altid tænkt over, om der var noget andet, sådan en plan B-agtig ting, jeg kunne lave, men jeg ved det ikke. Engang var jeg virkelig meget på røven, og der ledte jeg dybt i mig selv og overvejede at starte på kokkeskole eller uddanne mig til psykoterapeut.

School Of X - Edi Cliff (UNLIMITED)

Hvad var den første sang du hørte, nogensinde?

“Is This Love” med Bob Marley and the Wailers.

Hvad står der i din rider?

Der står ikke noget vildt sindsoprivende. Men der står, at der skal være Perrier-danskvand. Det er bobler direkte fra kilden!

Hvem vil du gerne lave en sang med?

Little Simz.

School Of X - Edi Cliff (UNLIMITED)

Hvem er din yndlingsproducer?

Søren Buhl. Han har lavet mit seneste album og det kommende. Han er genial!

Hvordan ser din næste (første) musikvideo ud?

Noget med bevægelse, måske vandscooter eller helikopter, det håber jeg i hvert fald.

Hvad (og hvor) spiller du om 5 år?

Klaver, bedre end jeg gør nu. Jeg vil gerne øve mig rigtig meget, fordi jeg elsker at spille klaver, men jeg er ikke så god endnu. Ellers håber jeg at spille på nogle festivaler uden for Danmark, og jeg drømmer også om at spille på Roskilde Festival mange flere gange.

Asger Lorenzen
Editor In Cheif
Nyhed

Olivia Rodrigo-fans går i rette med indie-trommeslager efter kommentar om kvindefestival

Jacob Tomsky fra Cigarettes After Sex har skabt forvirring med en kommentar om Olivia Rodrigos kommende festival Daisy Chain Fields. Flere fans opfatter bemærkningen som en stikpille til festivalens kvindelige fokus.
13 min.
Læs
Anbefaling

Top 5 danske sange lige nu

Som altid er vi hver uge klar med den bedste danske musik lige nu. Denne uge byder blandt andet på en stærk fortælling om at finde sin plads uden for fællesskabet og et energifyldt soundtrack til festivalsommeren.
13 min.
Læs
Musik

Diplo afviser SZA's anklager om brug af AI: "Problemet er ikke teknologien"

I weekenden rettede den amerikanske R&B-musiker SZA skarp kritik mod AI-platformen Suno og beskyldte blandt andre Diplo for at være involveret i tjenesten. Nu svarer han på kritikken.
13 min.
Læs

Fransk musikfestival præget af uro: 371 anholdt og over 100 kvinder meldt ramt af nålestikangreb

Millioner af mennesker indtog søndag gaderne i Frankrig i forbindelse med den landsdækkende musikfestival Fête de la Musique. Men den traditionsrige festival blev flere steder overskygget af kaos, uro og flere alvorlige anmeldelser om vold.
13 min.
Læs

Olivia Rodrigo gør festivaldrøm til virkelighed med imponerende kvindeligt lineup

Fra Stevie Nicks til nyere navne som Doechii, Chappell Roan og The Last Dinner Party. Olivia Rodrigo samler nogle af tidens mest markante kvindelige artister på tværs af generationer og genrer på den nye festival Daisy Chain Fields. En festival, der har til formål at styrke organisationer, der fremmer bedre vilkår for kvinder og piger.
13 min.
Læs