Ylva ligger nr. 1 i Norge: “Jeg vil synge for pigerne“

YLVA er en af Norges største unge popstjerner, og hendes single ‘Maskulin’ ligger i skrivende stund nr. 1 på den norske Spotify Top 50. Her svarer hun på, hvordan det føles og hvilke to danske artister hun drømmer om at arbejde med.

Stort tillykke med at gå nr. 1 i Norge! Hvordan reagerede du, da du opdagede det?

Jeg har aldrig fulgt så meget med på Top 50-listen, som jeg gør nu. Pludselig kom ’Maskulin’ ind på listen og steg med flere pladser hver eneste dag. Jeg forstod ingenting og turde ikke tro, at den nogensinde ville nå førstepladsen – så da det skete, begyndte jeg bare at grine, fordi det føltes så surrealistisk. Jeg var også ude blandt folk, da jeg fandt ud af det, så jeg nåede ikke helt at tage det ind, men da jeg kom hjem, kom glædestårerne. Det er en stor milepæl for mig og virkelig noget, jeg altid vil huske!

Hvordan ville du selv beskrive din lyd – hvad gør YLVA til noget særligt?

Jeg har altid følt, at min stemme er den røde tråd i min musik, men jeg tror også, det handler om de temaer, jeg synger om. Jeg føler, jeg synger for pigerne og alle vores oplevelser – både de følsomme ting, men især det at tage stemmen tilbage: at turde mene noget og være selvsikker. I stedet for at drengene skal synge om os, vil jeg synge for os.

Du har tidligere udgivet musik med den danske DJ og producer HEDEGAARD – er der planer om at arbejde med andre danske artister i fremtiden?

Jeg elsker Danmark! Jeg boede faktisk en periode i København, som er en af mine yndlingsbyer. Der er så sindssygt mange fede artister og producere. Annika er så sej og talentfuld – wow! – og Anton Westerlin er helt vildt dygtig. Jeg ville elske at arbejde med dem.

Foto: NikkyZabo

Hvis du frit kunne vælge, hvem ville være din drømme-feature?

Hvis jeg skal drømme helt stort, må det være Kaytranada! Ham opdagede jeg faktisk gennem en dansk producer, jeg arbejdede meget med i 2020. Gabrielle ville også være helt fantastisk.

Hvordan er det at have sin far som manager – hvad giver det af styrker og udfordringer?

Min far var manager for mig i starten af min karriere. Jeg var jo kun 16, da jeg begyndte at arbejde professionelt med musik, så det var rigtig rart at have en far, jeg vidste, jeg kunne stole på. Efterhånden som min karriere voksede, var det helt rigtigt at finde min egen vej videre med andre mennesker, så min far bare kunne være far. Det er klart en fordel, at han selv laver musik – han er en virkelig dygtig metalguitarist og spiller i Blood Red Throne – så jeg ved altid, at jeg kan spørge ham til råds.

Og til sidst: hvad kan dine fans glæde sig til fra dig i den nærmeste fremtid?

Jeg kan ikke afsløre så meget lige nu, men vi arbejder på noget virkelig spændende, som jeg har glædet mig til længe. Der kommer meget ny musik, som jeg tror, folk vil elske <3

Foto: Nikky Zabo
No items found.
Artiklen er bragt til dig i samarbejde med Casio G-SHOCK.
Asger Lorenzen
Editor In Cheif

Ylva ligger nr. 1 i Norge: “Jeg vil synge for pigerne“

YLVA er en af Norges største unge popstjerner, og hendes single ‘Maskulin’ ligger i skrivende stund nr. 1 på den norske Spotify Top 50. Her svarer hun på, hvordan det føles og hvilke to danske artister hun drømmer om at arbejde med.

Stort tillykke med at gå nr. 1 i Norge! Hvordan reagerede du, da du opdagede det?

Jeg har aldrig fulgt så meget med på Top 50-listen, som jeg gør nu. Pludselig kom ’Maskulin’ ind på listen og steg med flere pladser hver eneste dag. Jeg forstod ingenting og turde ikke tro, at den nogensinde ville nå førstepladsen – så da det skete, begyndte jeg bare at grine, fordi det føltes så surrealistisk. Jeg var også ude blandt folk, da jeg fandt ud af det, så jeg nåede ikke helt at tage det ind, men da jeg kom hjem, kom glædestårerne. Det er en stor milepæl for mig og virkelig noget, jeg altid vil huske!

Hvordan ville du selv beskrive din lyd – hvad gør YLVA til noget særligt?

Jeg har altid følt, at min stemme er den røde tråd i min musik, men jeg tror også, det handler om de temaer, jeg synger om. Jeg føler, jeg synger for pigerne og alle vores oplevelser – både de følsomme ting, men især det at tage stemmen tilbage: at turde mene noget og være selvsikker. I stedet for at drengene skal synge om os, vil jeg synge for os.

Du har tidligere udgivet musik med den danske DJ og producer HEDEGAARD – er der planer om at arbejde med andre danske artister i fremtiden?

Jeg elsker Danmark! Jeg boede faktisk en periode i København, som er en af mine yndlingsbyer. Der er så sindssygt mange fede artister og producere. Annika er så sej og talentfuld – wow! – og Anton Westerlin er helt vildt dygtig. Jeg ville elske at arbejde med dem.

Foto: NikkyZabo

Hvis du frit kunne vælge, hvem ville være din drømme-feature?

Hvis jeg skal drømme helt stort, må det være Kaytranada! Ham opdagede jeg faktisk gennem en dansk producer, jeg arbejdede meget med i 2020. Gabrielle ville også være helt fantastisk.

Hvordan er det at have sin far som manager – hvad giver det af styrker og udfordringer?

Min far var manager for mig i starten af min karriere. Jeg var jo kun 16, da jeg begyndte at arbejde professionelt med musik, så det var rigtig rart at have en far, jeg vidste, jeg kunne stole på. Efterhånden som min karriere voksede, var det helt rigtigt at finde min egen vej videre med andre mennesker, så min far bare kunne være far. Det er klart en fordel, at han selv laver musik – han er en virkelig dygtig metalguitarist og spiller i Blood Red Throne – så jeg ved altid, at jeg kan spørge ham til råds.

Og til sidst: hvad kan dine fans glæde sig til fra dig i den nærmeste fremtid?

Jeg kan ikke afsløre så meget lige nu, men vi arbejder på noget virkelig spændende, som jeg har glædet mig til længe. Der kommer meget ny musik, som jeg tror, folk vil elske <3

Foto: Nikky Zabo
Asger Lorenzen
Editor In Cheif

Ylva ligger nr. 1 i Norge: “Jeg vil synge for pigerne“

YLVA er en af Norges største unge popstjerner, og hendes single ‘Maskulin’ ligger i skrivende stund nr. 1 på den norske Spotify Top 50. Her svarer hun på, hvordan det føles og hvilke to danske artister hun drømmer om at arbejde med.

Stort tillykke med at gå nr. 1 i Norge! Hvordan reagerede du, da du opdagede det?

Jeg har aldrig fulgt så meget med på Top 50-listen, som jeg gør nu. Pludselig kom ’Maskulin’ ind på listen og steg med flere pladser hver eneste dag. Jeg forstod ingenting og turde ikke tro, at den nogensinde ville nå førstepladsen – så da det skete, begyndte jeg bare at grine, fordi det føltes så surrealistisk. Jeg var også ude blandt folk, da jeg fandt ud af det, så jeg nåede ikke helt at tage det ind, men da jeg kom hjem, kom glædestårerne. Det er en stor milepæl for mig og virkelig noget, jeg altid vil huske!

Hvordan ville du selv beskrive din lyd – hvad gør YLVA til noget særligt?

Jeg har altid følt, at min stemme er den røde tråd i min musik, men jeg tror også, det handler om de temaer, jeg synger om. Jeg føler, jeg synger for pigerne og alle vores oplevelser – både de følsomme ting, men især det at tage stemmen tilbage: at turde mene noget og være selvsikker. I stedet for at drengene skal synge om os, vil jeg synge for os.

Du har tidligere udgivet musik med den danske DJ og producer HEDEGAARD – er der planer om at arbejde med andre danske artister i fremtiden?

Jeg elsker Danmark! Jeg boede faktisk en periode i København, som er en af mine yndlingsbyer. Der er så sindssygt mange fede artister og producere. Annika er så sej og talentfuld – wow! – og Anton Westerlin er helt vildt dygtig. Jeg ville elske at arbejde med dem.

Foto: NikkyZabo

Hvis du frit kunne vælge, hvem ville være din drømme-feature?

Hvis jeg skal drømme helt stort, må det være Kaytranada! Ham opdagede jeg faktisk gennem en dansk producer, jeg arbejdede meget med i 2020. Gabrielle ville også være helt fantastisk.

Hvordan er det at have sin far som manager – hvad giver det af styrker og udfordringer?

Min far var manager for mig i starten af min karriere. Jeg var jo kun 16, da jeg begyndte at arbejde professionelt med musik, så det var rigtig rart at have en far, jeg vidste, jeg kunne stole på. Efterhånden som min karriere voksede, var det helt rigtigt at finde min egen vej videre med andre mennesker, så min far bare kunne være far. Det er klart en fordel, at han selv laver musik – han er en virkelig dygtig metalguitarist og spiller i Blood Red Throne – så jeg ved altid, at jeg kan spørge ham til råds.

Og til sidst: hvad kan dine fans glæde sig til fra dig i den nærmeste fremtid?

Jeg kan ikke afsløre så meget lige nu, men vi arbejder på noget virkelig spændende, som jeg har glædet mig til længe. Der kommer meget ny musik, som jeg tror, folk vil elske <3

Foto: Nikky Zabo
Asger Lorenzen
Editor In Cheif
Anbefaling

top 5 danske sange lige nu

SOM ALTID ER VI HVER UGE KLAR MED DEN BEDSTE DANSKE MUSIK LIGE NU. BLANDT UGENS UDVALGTE FINDER DU ALT FRA STÆRKT SANGSKRIVERI TIL ALBUMS FRA FLERE AF DANMARKS STØRSTE ARTISTER.
13 min.
Læs
Reportage

Weekendfølelse på en onsdag: Black Coffee åbner sommeren på Distortion X

Hvert år tager Distortion hul på flere dages københavnsk undtagelsestilstand. Gader, pladser og parker fyldes af unge festglade mennesker, mens byen for en stund forvandles til ét stort dansegulv. Cykler flettes ind mellem fadøl, soundbokse og menneskemængder, og onsdagen begynder pludselig at føles som en fredag.
13 min.
Læs
Film

her er de bedste film & serier lige nu

Du har slået benene op, og fjernbetjeningen er i hånden – men hvad skal du se? Her er fire rigtig gode bud. vi starter med en thriller.
13 min.
Læs
Film

Netflix-hit bytter rundt på mænd og kvinder

Hvordan ville verden se ud, hvis den var skabt af og til kvinder? Det spørger den satiriske Netflix-film ´Ladies First´.
13 min.
Læs

Louis BPM er den næste store latin-stjerne

Der sker noget nyt i latinmusikken lige nu. Og jeg taler ikke om endnu en reggaeton-bølge fra Puerto Rico eller en TikTok-hitmaskine fra Miami. Den næste store stemme kommer fra Venezuela, og han hedder Louis BPM.
13 min.
Læs