Vill3ds producerer tracks for landets største artister

Vill3ds er kun 20 år, men har allerede produceret tracks for nogle af landets største urban-artister. Senest har han lavet hele Michael Williams’ album ‘Willo’, men samarbejder med Annika og Kundo har også været med til at forme hans karrierevej. Vi har stillet den upcoming producer 6 spørgsmål fra start, til nu.

Du har produceret hele Michael Williams’ nye album – hvordan har det samarbejde været, og hvad ville I skabe sammen?

Det startede med en helt klar idé: Vi ville lave et rendyrket trap-album. Ikke noget afrobeat, ikke noget med at prøve at ramme et hit. Michael sagde det meget direkte: “Jeg vil bare lave det, jeg har lyst til.” Og det fik vi lov til. Det var vigtigt for mig ikke at vise ham noget, der gik uden for det univers – vi var meget målrettede. Og så klikkede vi bare fra første session, og Michael Williams er blevet en af mine rigtig gode venner. Vi ramte den samme vibe og forstod hinanden hurtigt, og det sker ikke særlig tit som producer, når man tager i studiet med en ny artist. Men her var det bare: ”Jeg hører den her musik.” ”Det gør jeg også.” Og så kørte det bare derfra.

Hvad var den første sang I lavede til albummet – og hvordan kom den i gang?


Det var “BUS STOP FREESTYLE”. Jeg tror, det var første eller anden dag, vi lavede den. Den satte faktisk retningen for hele projektet. Det er meget amerikansk inspireret, Florida-trap-agtigt – sådan noget, man ikke har hørt så meget i Danmark endnu. Den skiller sig meget ud, både i produktionen og i leveringen. Michael dragger på ordene og leger med stemmen, og jeg kunne mærke, vi havde fat i noget særligt allerede der. Og det var dét, der banede vejen for, at jeg kunne være med på projektet – for normalt spørger man jo ikke en fyr, der har udgivet to sange (som jeg havde på daværende tidspunkt), om han vil med på et helt album.

Hvordan vil du selv beskrive din lyd – hvad gør en Vill3ds-produktion til noget særligt?


For mig handler det om, at man kan mærke folk i musikken. Der skal stadig være noget aggressivitet, hvis det er rap, og nogle følelser, hvis det er sang. Min produktion er baseret meget på følelse. Jeg prøver altid at lægge noget ind, som gør, at du føler noget – selv hvis det er trap, så prøver jeg at lægge nogle momenter ind, hvor man får lov at føle noget. Jeg laver ikke én genre. Før jeg mødte Michael, troede folk, at jeg kun lavede pop. Men jeg kan faktisk lave det hele. Det vigtigste for mig er, at man kan mærke artisten i det, jeg laver.

Du er 20 og har produceret i fem år – hvornår gik det fra hobby til virksomhed?

Jeg havde et job, men blev fyret, fordi studiesessions til klokken 4 om natten ikke hang sammen med et arbejde.


Jeg har aldrig rigtig set det som en hobby. Jeg vidste ret tidligt, at det var det her, jeg ville – allerede i 9. klasse. Der sagde jeg til mine forældre: “Når jeg får et arbejde, så er det, fordi jeg tjener penge på at lave musik.” Hele gymnasietiden var jeg i studiet hver dag. Jeg havde ingen penge, men jeg følte ikke, jeg havde tid til et job, for jeg lavede musik hele tiden.

For 2,5 år siden tog jeg i studiet for første gang med en artist, og han hed Kundo. Det var den første session med en anden artist end min faste gruppe, og det gav mig bare endnu mere blod på tanden.

Du har lavet sange med både Annika, Kundo, Sira Jovina og Lay – hvordan er de samarbejder kommet i stand?


Kundo var første gang, jeg blev spurgt direkte om at tage i studiet. Han havde set mig på TikTok eller Instagram og skrev til mig, fordi han var i København. Det var, inden nogen af os havde udgivet noget. Vi har faktisk kendt hinanden i tre år nu, men det er først for nylig, at vi har fået udgivet en sang sammen. Men vi har lavet en masse andre ting, som ikke er udgivet.

Med Annika startede det med, at hun skrev til mig på TikTok og spurgte, om jeg ikke ville i studiet med hende. Og jeg tænkte: “Naarh, det ved jeg sgu ikke – hvorfor skulle jeg det?” - Så gik der lidt over et halvt år, hvor vi havde set hinanden i byen et par gange og sagt hej, og så udgiver hun lige pludselig “Knuste hjerter”, og jeg var sådan: “Shit, hvorfor har jeg ikke hørt den?” – og så tog vi i studiet sammen. Så vi har også kendt hinanden længe.

Sira Jovina er faktisk fra samme område som mig, og vi har nogle fælles venner fra Humlebæk, så det gav også god mening. Vores første studiesession var faktisk med Kundo, hvor vi lavede sangen “Bling Bling”.

Og med Lay var det gennem management, og vi arbejdede rigtig meget sammen på et tidspunkt.

Og fremtiden…?


Jeg håber at udgive noget under mit eget navn og brande mig selv lidt mere. Jeg vil gerne ud at spille, skabe nogle events og lave noget, der rykker lidt ved kulturen. Jeg føler, jeg har et godt netværk og mange omkring mig, så jeg vil gerne være med til at lave lidt rav i den danske kultur.

Det var faktisk derfor, jeg startede med at lave musik - altså drømmen om at udgive i eget navn. Jeg var meget inspireret af Ukendt Kunstners univers, og jeg ville bare gerne høre alle danskere på deres produktioner. Jeg sad og recreatede vokaler fra danske sange og lagde dem over deres beats, og der startede drømmen om at lave mit eget album.

No items found.
Artiklen er bragt til dig i samarbejde med Casio G-SHOCK.
Asger Lorenzen
Skribent

Vill3ds producerer tracks for landets største artister

Vill3ds er kun 20 år, men har allerede produceret tracks for nogle af landets største urban-artister. Senest har han lavet hele Michael Williams’ album ‘Willo’, men samarbejder med Annika og Kundo har også været med til at forme hans karrierevej. Vi har stillet den upcoming producer 6 spørgsmål fra start, til nu.

Du har produceret hele Michael Williams’ nye album – hvordan har det samarbejde været, og hvad ville I skabe sammen?

Det startede med en helt klar idé: Vi ville lave et rendyrket trap-album. Ikke noget afrobeat, ikke noget med at prøve at ramme et hit. Michael sagde det meget direkte: “Jeg vil bare lave det, jeg har lyst til.” Og det fik vi lov til. Det var vigtigt for mig ikke at vise ham noget, der gik uden for det univers – vi var meget målrettede. Og så klikkede vi bare fra første session, og Michael Williams er blevet en af mine rigtig gode venner. Vi ramte den samme vibe og forstod hinanden hurtigt, og det sker ikke særlig tit som producer, når man tager i studiet med en ny artist. Men her var det bare: ”Jeg hører den her musik.” ”Det gør jeg også.” Og så kørte det bare derfra.

Hvad var den første sang I lavede til albummet – og hvordan kom den i gang?


Det var “BUS STOP FREESTYLE”. Jeg tror, det var første eller anden dag, vi lavede den. Den satte faktisk retningen for hele projektet. Det er meget amerikansk inspireret, Florida-trap-agtigt – sådan noget, man ikke har hørt så meget i Danmark endnu. Den skiller sig meget ud, både i produktionen og i leveringen. Michael dragger på ordene og leger med stemmen, og jeg kunne mærke, vi havde fat i noget særligt allerede der. Og det var dét, der banede vejen for, at jeg kunne være med på projektet – for normalt spørger man jo ikke en fyr, der har udgivet to sange (som jeg havde på daværende tidspunkt), om han vil med på et helt album.

Hvordan vil du selv beskrive din lyd – hvad gør en Vill3ds-produktion til noget særligt?


For mig handler det om, at man kan mærke folk i musikken. Der skal stadig være noget aggressivitet, hvis det er rap, og nogle følelser, hvis det er sang. Min produktion er baseret meget på følelse. Jeg prøver altid at lægge noget ind, som gør, at du føler noget – selv hvis det er trap, så prøver jeg at lægge nogle momenter ind, hvor man får lov at føle noget. Jeg laver ikke én genre. Før jeg mødte Michael, troede folk, at jeg kun lavede pop. Men jeg kan faktisk lave det hele. Det vigtigste for mig er, at man kan mærke artisten i det, jeg laver.

Du er 20 og har produceret i fem år – hvornår gik det fra hobby til virksomhed?

Jeg havde et job, men blev fyret, fordi studiesessions til klokken 4 om natten ikke hang sammen med et arbejde.


Jeg har aldrig rigtig set det som en hobby. Jeg vidste ret tidligt, at det var det her, jeg ville – allerede i 9. klasse. Der sagde jeg til mine forældre: “Når jeg får et arbejde, så er det, fordi jeg tjener penge på at lave musik.” Hele gymnasietiden var jeg i studiet hver dag. Jeg havde ingen penge, men jeg følte ikke, jeg havde tid til et job, for jeg lavede musik hele tiden.

For 2,5 år siden tog jeg i studiet for første gang med en artist, og han hed Kundo. Det var den første session med en anden artist end min faste gruppe, og det gav mig bare endnu mere blod på tanden.

Du har lavet sange med både Annika, Kundo, Sira Jovina og Lay – hvordan er de samarbejder kommet i stand?


Kundo var første gang, jeg blev spurgt direkte om at tage i studiet. Han havde set mig på TikTok eller Instagram og skrev til mig, fordi han var i København. Det var, inden nogen af os havde udgivet noget. Vi har faktisk kendt hinanden i tre år nu, men det er først for nylig, at vi har fået udgivet en sang sammen. Men vi har lavet en masse andre ting, som ikke er udgivet.

Med Annika startede det med, at hun skrev til mig på TikTok og spurgte, om jeg ikke ville i studiet med hende. Og jeg tænkte: “Naarh, det ved jeg sgu ikke – hvorfor skulle jeg det?” - Så gik der lidt over et halvt år, hvor vi havde set hinanden i byen et par gange og sagt hej, og så udgiver hun lige pludselig “Knuste hjerter”, og jeg var sådan: “Shit, hvorfor har jeg ikke hørt den?” – og så tog vi i studiet sammen. Så vi har også kendt hinanden længe.

Sira Jovina er faktisk fra samme område som mig, og vi har nogle fælles venner fra Humlebæk, så det gav også god mening. Vores første studiesession var faktisk med Kundo, hvor vi lavede sangen “Bling Bling”.

Og med Lay var det gennem management, og vi arbejdede rigtig meget sammen på et tidspunkt.

Og fremtiden…?


Jeg håber at udgive noget under mit eget navn og brande mig selv lidt mere. Jeg vil gerne ud at spille, skabe nogle events og lave noget, der rykker lidt ved kulturen. Jeg føler, jeg har et godt netværk og mange omkring mig, så jeg vil gerne være med til at lave lidt rav i den danske kultur.

Det var faktisk derfor, jeg startede med at lave musik - altså drømmen om at udgive i eget navn. Jeg var meget inspireret af Ukendt Kunstners univers, og jeg ville bare gerne høre alle danskere på deres produktioner. Jeg sad og recreatede vokaler fra danske sange og lagde dem over deres beats, og der startede drømmen om at lave mit eget album.

Asger Lorenzen
Skribent

Vill3ds producerer tracks for landets største artister

Vill3ds er kun 20 år, men har allerede produceret tracks for nogle af landets største urban-artister. Senest har han lavet hele Michael Williams’ album ‘Willo’, men samarbejder med Annika og Kundo har også været med til at forme hans karrierevej. Vi har stillet den upcoming producer 6 spørgsmål fra start, til nu.

Du har produceret hele Michael Williams’ nye album – hvordan har det samarbejde været, og hvad ville I skabe sammen?

Det startede med en helt klar idé: Vi ville lave et rendyrket trap-album. Ikke noget afrobeat, ikke noget med at prøve at ramme et hit. Michael sagde det meget direkte: “Jeg vil bare lave det, jeg har lyst til.” Og det fik vi lov til. Det var vigtigt for mig ikke at vise ham noget, der gik uden for det univers – vi var meget målrettede. Og så klikkede vi bare fra første session, og Michael Williams er blevet en af mine rigtig gode venner. Vi ramte den samme vibe og forstod hinanden hurtigt, og det sker ikke særlig tit som producer, når man tager i studiet med en ny artist. Men her var det bare: ”Jeg hører den her musik.” ”Det gør jeg også.” Og så kørte det bare derfra.

Hvad var den første sang I lavede til albummet – og hvordan kom den i gang?


Det var “BUS STOP FREESTYLE”. Jeg tror, det var første eller anden dag, vi lavede den. Den satte faktisk retningen for hele projektet. Det er meget amerikansk inspireret, Florida-trap-agtigt – sådan noget, man ikke har hørt så meget i Danmark endnu. Den skiller sig meget ud, både i produktionen og i leveringen. Michael dragger på ordene og leger med stemmen, og jeg kunne mærke, vi havde fat i noget særligt allerede der. Og det var dét, der banede vejen for, at jeg kunne være med på projektet – for normalt spørger man jo ikke en fyr, der har udgivet to sange (som jeg havde på daværende tidspunkt), om han vil med på et helt album.

Hvordan vil du selv beskrive din lyd – hvad gør en Vill3ds-produktion til noget særligt?


For mig handler det om, at man kan mærke folk i musikken. Der skal stadig være noget aggressivitet, hvis det er rap, og nogle følelser, hvis det er sang. Min produktion er baseret meget på følelse. Jeg prøver altid at lægge noget ind, som gør, at du føler noget – selv hvis det er trap, så prøver jeg at lægge nogle momenter ind, hvor man får lov at føle noget. Jeg laver ikke én genre. Før jeg mødte Michael, troede folk, at jeg kun lavede pop. Men jeg kan faktisk lave det hele. Det vigtigste for mig er, at man kan mærke artisten i det, jeg laver.

Du er 20 og har produceret i fem år – hvornår gik det fra hobby til virksomhed?

Jeg havde et job, men blev fyret, fordi studiesessions til klokken 4 om natten ikke hang sammen med et arbejde.


Jeg har aldrig rigtig set det som en hobby. Jeg vidste ret tidligt, at det var det her, jeg ville – allerede i 9. klasse. Der sagde jeg til mine forældre: “Når jeg får et arbejde, så er det, fordi jeg tjener penge på at lave musik.” Hele gymnasietiden var jeg i studiet hver dag. Jeg havde ingen penge, men jeg følte ikke, jeg havde tid til et job, for jeg lavede musik hele tiden.

For 2,5 år siden tog jeg i studiet for første gang med en artist, og han hed Kundo. Det var den første session med en anden artist end min faste gruppe, og det gav mig bare endnu mere blod på tanden.

Du har lavet sange med både Annika, Kundo, Sira Jovina og Lay – hvordan er de samarbejder kommet i stand?


Kundo var første gang, jeg blev spurgt direkte om at tage i studiet. Han havde set mig på TikTok eller Instagram og skrev til mig, fordi han var i København. Det var, inden nogen af os havde udgivet noget. Vi har faktisk kendt hinanden i tre år nu, men det er først for nylig, at vi har fået udgivet en sang sammen. Men vi har lavet en masse andre ting, som ikke er udgivet.

Med Annika startede det med, at hun skrev til mig på TikTok og spurgte, om jeg ikke ville i studiet med hende. Og jeg tænkte: “Naarh, det ved jeg sgu ikke – hvorfor skulle jeg det?” - Så gik der lidt over et halvt år, hvor vi havde set hinanden i byen et par gange og sagt hej, og så udgiver hun lige pludselig “Knuste hjerter”, og jeg var sådan: “Shit, hvorfor har jeg ikke hørt den?” – og så tog vi i studiet sammen. Så vi har også kendt hinanden længe.

Sira Jovina er faktisk fra samme område som mig, og vi har nogle fælles venner fra Humlebæk, så det gav også god mening. Vores første studiesession var faktisk med Kundo, hvor vi lavede sangen “Bling Bling”.

Og med Lay var det gennem management, og vi arbejdede rigtig meget sammen på et tidspunkt.

Og fremtiden…?


Jeg håber at udgive noget under mit eget navn og brande mig selv lidt mere. Jeg vil gerne ud at spille, skabe nogle events og lave noget, der rykker lidt ved kulturen. Jeg føler, jeg har et godt netværk og mange omkring mig, så jeg vil gerne være med til at lave lidt rav i den danske kultur.

Det var faktisk derfor, jeg startede med at lave musik - altså drømmen om at udgive i eget navn. Jeg var meget inspireret af Ukendt Kunstners univers, og jeg ville bare gerne høre alle danskere på deres produktioner. Jeg sad og recreatede vokaler fra danske sange og lagde dem over deres beats, og der startede drømmen om at lave mit eget album.

Asger Lorenzen
Skribent
Artikel

Dansk producer nomineret til en Grammy

Den danske producer Lukas BL er blevet nomineret til en Latin Grammy i kategorien ’Best Rap/Hip-Hop Song’ for sin produktion af nummeret ’Fresh’ med den argentinske rapper Trueno. Vi fangede ham på et telefonopkald kort efter nyheden.
13 min.
Læs
Artikel

Bag enhver hitmaskine står de: Her er de 5 største managers lige nu

De forhandler, kordinerer, planlægger, opbygger image og forvandler gode ideer til solide karrierer. Og selvom de sjældent selv får applaus, er de uundværlige for branchens største navne. Vi har samlet fem af de mest indflydelsesrige managers i Danmark lige nu.
13 min.
Læs
Artikel

Dropper Benny Jamz album på fredag?

I sidste uge skrev vi om Benny Jamz’ mystiske filmtrailer 'The Missing Groove, The Legend of Benny Kravitz', hvor Noah Carter, MAS, Lamin og en tysktalende Sivas dukkede op i et retro-univers fra 70’erne. Nu er historien fortsat i en ny film, som ser ud til at afsløre, at albummet endelig er fundet.
13 min.
Læs
Artikel

Tobias Rahim donerer en million kroner og udgiver nyt album

I stedet for musikvideoer og billboards giver Tobias Rahim en million kroner til misbrugsbehandling – og fredag udkommer hans nye album.
13 min.
Læs
Artikel

Ni skjulte koncerter du skal opleve til efteråret

De små scener gemmer ofte på de største øjeblikke. Her er ni koncerter rundt i landet, som vi lover, du vil huske.
13 min.
Læs