Kenton Slash Demon går sammen med Lord Siva på ny single: “Det føles som starten på en ny æra”

Kenton Slash Demon har i dag udgivet singlen ‘Go’ med Lord Siva og annonceret deres første Store VEGA-koncert. Vi har taget en snak med dem om inspirationen bag singlen, samarbejdet med Lord Siva og deres planer for 2026.

Tillykke med singlen “Go”. Hvor kom inspirationen?

Instrumentalen startede faktisk med, at vi fandt en gammel trommemaskine frem, som ellers havde ligget på hylden i mange år. Det er altid optur, når man finder noget gammelt udstyr frem, som man ellers havde tænkt var gået af mode, og som så pludselig lyder helt frisk. Derfra var det i høj grad Lord Sivas vokal, der lagde inspirationen til resten af nummeret.

Lord Siva synger med på singlen, hvordan kom det samarbejde i stand?

Vi elsker Brians vokal og har lyttet til hans musik siden hans første Lord Siva-udgivelse, og vi har altid haft en idé om, at han ville passe rigtig godt ind i vores univers. Vi har i lang tid talt om at lave noget sammen, men den rigtige idé skulle først opstå. Det gjorde den så nu.

Hvad kan vi forvente fra Kenton Slash Demon i 2026? Måske et debutalbum?

Vi har lavet musik sammen, lige siden vi mødtes om klubmusikken tilbage i folkeskolen. Gennem årene har vi skabt en tilsyneladende ubegrænset harddisk fuld af materiale og epoker, som vi har delt sammen, men det er aldrig blevet til et album – selvom vi i princippet har arbejdet på det i snart 15 år. Men der er i hvert fald meget mere musik på vej i 2026.

Coco O. gæstede singlen 'Cookie' og nu er Lord Siva med på 'Go'. Er der andre spændende features på vej? 

Vores studie har altid været et kreativt frirum for os selv, men også for alle de fantastiske mennesker, kunstnere og venner, vi inviterer indenfor. Deres bidrag spiller en vigtig rolle i tilblivelsen af den musik, vi laver – deres aftryk i vores fælles energi. Vi elsker features og har også talt om, at den næste Kenton Slash Demon-epoke er blevet en slags hyldest til venskab og fællesskab.

I har udgivet flere dobbeltsingler og EP’er – senest “Oli” fra 2019. Hvorfor det format, og hvorfor er der gået så lang tid imellem?

Det er nok det spørgsmål, vi er blevet stillet flest gange. Der har altid været en stående joke blandt folk omkring os om, at vi altid er i gang med en EP, og flere har sagt til os, at to numre ikke er en EP (og det kan godt være, de har ret). Vi elsker koncepter, der strækker sig over længere tid, og de fleste af vores numre er opkaldt efter personer i vores liv, som har haft en særlig betydning, og så bliver de også en del af artworket. Dobbeltsingler er desuden et klassisk format i klubverdenen.

I skal spille i Store VEGA den 31. oktober. Største show til dato. Har I allerede gjort jer tanker om koncerten? Er det starten på en ny æra i Kenton Slash Demon?

Det føles sådan. Vi har snakket om at lave et helt bestemt sceneshow og en særlig produktion i flere år, og nu får vi muligheden for at gøre det i Store VEGA. Det glæder os helt vildt, at vi skal opleve det sammen med publikum

No items found.
Artiklen er bragt til dig i samarbejde med Casio G-SHOCK.
Asger Lorenzen
Editor In Cheif

Kenton Slash Demon går sammen med Lord Siva på ny single: “Det føles som starten på en ny æra”

Kenton Slash Demon har i dag udgivet singlen ‘Go’ med Lord Siva og annonceret deres første Store VEGA-koncert. Vi har taget en snak med dem om inspirationen bag singlen, samarbejdet med Lord Siva og deres planer for 2026.

Tillykke med singlen “Go”. Hvor kom inspirationen?

Instrumentalen startede faktisk med, at vi fandt en gammel trommemaskine frem, som ellers havde ligget på hylden i mange år. Det er altid optur, når man finder noget gammelt udstyr frem, som man ellers havde tænkt var gået af mode, og som så pludselig lyder helt frisk. Derfra var det i høj grad Lord Sivas vokal, der lagde inspirationen til resten af nummeret.

Lord Siva synger med på singlen, hvordan kom det samarbejde i stand?

Vi elsker Brians vokal og har lyttet til hans musik siden hans første Lord Siva-udgivelse, og vi har altid haft en idé om, at han ville passe rigtig godt ind i vores univers. Vi har i lang tid talt om at lave noget sammen, men den rigtige idé skulle først opstå. Det gjorde den så nu.

Hvad kan vi forvente fra Kenton Slash Demon i 2026? Måske et debutalbum?

Vi har lavet musik sammen, lige siden vi mødtes om klubmusikken tilbage i folkeskolen. Gennem årene har vi skabt en tilsyneladende ubegrænset harddisk fuld af materiale og epoker, som vi har delt sammen, men det er aldrig blevet til et album – selvom vi i princippet har arbejdet på det i snart 15 år. Men der er i hvert fald meget mere musik på vej i 2026.

Coco O. gæstede singlen 'Cookie' og nu er Lord Siva med på 'Go'. Er der andre spændende features på vej? 

Vores studie har altid været et kreativt frirum for os selv, men også for alle de fantastiske mennesker, kunstnere og venner, vi inviterer indenfor. Deres bidrag spiller en vigtig rolle i tilblivelsen af den musik, vi laver – deres aftryk i vores fælles energi. Vi elsker features og har også talt om, at den næste Kenton Slash Demon-epoke er blevet en slags hyldest til venskab og fællesskab.

I har udgivet flere dobbeltsingler og EP’er – senest “Oli” fra 2019. Hvorfor det format, og hvorfor er der gået så lang tid imellem?

Det er nok det spørgsmål, vi er blevet stillet flest gange. Der har altid været en stående joke blandt folk omkring os om, at vi altid er i gang med en EP, og flere har sagt til os, at to numre ikke er en EP (og det kan godt være, de har ret). Vi elsker koncepter, der strækker sig over længere tid, og de fleste af vores numre er opkaldt efter personer i vores liv, som har haft en særlig betydning, og så bliver de også en del af artworket. Dobbeltsingler er desuden et klassisk format i klubverdenen.

I skal spille i Store VEGA den 31. oktober. Største show til dato. Har I allerede gjort jer tanker om koncerten? Er det starten på en ny æra i Kenton Slash Demon?

Det føles sådan. Vi har snakket om at lave et helt bestemt sceneshow og en særlig produktion i flere år, og nu får vi muligheden for at gøre det i Store VEGA. Det glæder os helt vildt, at vi skal opleve det sammen med publikum

Asger Lorenzen
Editor In Cheif

Kenton Slash Demon går sammen med Lord Siva på ny single: “Det føles som starten på en ny æra”

Kenton Slash Demon har i dag udgivet singlen ‘Go’ med Lord Siva og annonceret deres første Store VEGA-koncert. Vi har taget en snak med dem om inspirationen bag singlen, samarbejdet med Lord Siva og deres planer for 2026.

Tillykke med singlen “Go”. Hvor kom inspirationen?

Instrumentalen startede faktisk med, at vi fandt en gammel trommemaskine frem, som ellers havde ligget på hylden i mange år. Det er altid optur, når man finder noget gammelt udstyr frem, som man ellers havde tænkt var gået af mode, og som så pludselig lyder helt frisk. Derfra var det i høj grad Lord Sivas vokal, der lagde inspirationen til resten af nummeret.

Lord Siva synger med på singlen, hvordan kom det samarbejde i stand?

Vi elsker Brians vokal og har lyttet til hans musik siden hans første Lord Siva-udgivelse, og vi har altid haft en idé om, at han ville passe rigtig godt ind i vores univers. Vi har i lang tid talt om at lave noget sammen, men den rigtige idé skulle først opstå. Det gjorde den så nu.

Hvad kan vi forvente fra Kenton Slash Demon i 2026? Måske et debutalbum?

Vi har lavet musik sammen, lige siden vi mødtes om klubmusikken tilbage i folkeskolen. Gennem årene har vi skabt en tilsyneladende ubegrænset harddisk fuld af materiale og epoker, som vi har delt sammen, men det er aldrig blevet til et album – selvom vi i princippet har arbejdet på det i snart 15 år. Men der er i hvert fald meget mere musik på vej i 2026.

Coco O. gæstede singlen 'Cookie' og nu er Lord Siva med på 'Go'. Er der andre spændende features på vej? 

Vores studie har altid været et kreativt frirum for os selv, men også for alle de fantastiske mennesker, kunstnere og venner, vi inviterer indenfor. Deres bidrag spiller en vigtig rolle i tilblivelsen af den musik, vi laver – deres aftryk i vores fælles energi. Vi elsker features og har også talt om, at den næste Kenton Slash Demon-epoke er blevet en slags hyldest til venskab og fællesskab.

I har udgivet flere dobbeltsingler og EP’er – senest “Oli” fra 2019. Hvorfor det format, og hvorfor er der gået så lang tid imellem?

Det er nok det spørgsmål, vi er blevet stillet flest gange. Der har altid været en stående joke blandt folk omkring os om, at vi altid er i gang med en EP, og flere har sagt til os, at to numre ikke er en EP (og det kan godt være, de har ret). Vi elsker koncepter, der strækker sig over længere tid, og de fleste af vores numre er opkaldt efter personer i vores liv, som har haft en særlig betydning, og så bliver de også en del af artworket. Dobbeltsingler er desuden et klassisk format i klubverdenen.

I skal spille i Store VEGA den 31. oktober. Største show til dato. Har I allerede gjort jer tanker om koncerten? Er det starten på en ny æra i Kenton Slash Demon?

Det føles sådan. Vi har snakket om at lave et helt bestemt sceneshow og en særlig produktion i flere år, og nu får vi muligheden for at gøre det i Store VEGA. Det glæder os helt vildt, at vi skal opleve det sammen med publikum

Asger Lorenzen
Editor In Cheif
Anbefaling

top 5 danske sange lige nu

SOM ALTID ER VI HVER UGE KLAR MED DEN BEDSTE DANSKE MUSIK LIGE NU. BLANDT UGENS UDVALGTE FINDER DU ALT FRA STÆRKT SANGSKRIVERI TIL ALBUMS FRA FLERE AF DANMARKS STØRSTE ARTISTER.
13 min.
Læs
Reportage

Weekendfølelse på en onsdag: Black Coffee åbner sommeren på Distortion X

Hvert år tager Distortion hul på flere dages københavnsk undtagelsestilstand. Gader, pladser og parker fyldes af unge festglade mennesker, mens byen for en stund forvandles til ét stort dansegulv. Cykler flettes ind mellem fadøl, soundbokse og menneskemængder, og onsdagen begynder pludselig at føles som en fredag.
13 min.
Læs
Film

her er de bedste film & serier lige nu

Du har slået benene op, og fjernbetjeningen er i hånden – men hvad skal du se? Her er fire rigtig gode bud. vi starter med en thriller.
13 min.
Læs
Film

Netflix-hit bytter rundt på mænd og kvinder

Hvordan ville verden se ud, hvis den var skabt af og til kvinder? Det spørger den satiriske Netflix-film ´Ladies First´.
13 min.
Læs

Louis BPM er den næste store latin-stjerne

Der sker noget nyt i latinmusikken lige nu. Og jeg taler ikke om endnu en reggaeton-bølge fra Puerto Rico eller en TikTok-hitmaskine fra Miami. Den næste store stemme kommer fra Venezuela, og han hedder Louis BPM.
13 min.
Læs